Трансмісійна олива для мкпп

Цікаві новини зі світу мастильних матеріалів

Трансмісійна олива для мкпп

Новина опублікована: 19.03.2021

Трансмісійна олива для мкпп

Трансмісійна олива для мкпп


Навіщо потрібно трансмісійне масло

Як і моторні мастильні матеріали, трансмісійні виконують ряд функцій.

Серед них:

мастило і запобігання зносу поверхонь, що труться;

зниження ударних навантажень;

зменшення втрат потужності, пов'язаних з подоланням тертя;

антикорозійний захист агрегатів;

відведення тепла і продуктів зносу.

Додатково трансмісійне масло для МКПП дозволяє знизити рівень шуму від що входять у зачеплення зубчастих пар. Крім КПП, трансмісійна рідина заливається в інші агрегати: роздаткові коробки, мости, диференціали.

 

Особливості роботи МКПП

Конструктивно механічна коробка перемикання передач складається з корпусу, кришки з механізмом вибору передач, валів, закріплених на них зубчатих шестерень і синхронізаторів. Валів може бути два або три. Останній варіант зустрічається на задньопривідних легкових машинах і вантажівках.

Крутний момент через муфту зчеплення сприймається провідним (первинним) валом. Важіль перемикання передач приводить в рух синхронізатор, який поєднує швидкості вала і потрібної шестірні і входить з нею в зачеплення. В результаті крутний момент передається на ведений вал, а від нього через шестерню головної передачі на провідні колеса. Робота в умовах постійного зачеплення зубчастих пар без якісного мастильного матеріалу супроводжується підвищеним зносом деталей.

 

Вибір масла для механічної КПП

При виборі складу для механічної коробки передач керуйтеся класифікацією API, згідно з якою існує кілька класів мастильних матеріалів.

GL-1. Базове масло з мінімальним вмістом антиокисних і протипінних присадок. Підходить коробкам вантажних автомобілів без синхронізаторів.

GL-2. Масла включають протизносні присадки. Призначені для средненагруженних сільськогосподарських машин.

GL-3. Відсоток вмісту протизносних присадок дозволяє використовувати масло в средненагруженних агрегатах вантажних автомобілів.

GL-4. Зміст присадок збільшено до 4%. Масло здатне працювати в важконавантажених парах тертя. Застосовується в КПП з синхронізаторами і без них.

GL-5. Підвищений вміст протизадирних, протизносних і інших ефективних присадок дозволяє використовувати масло при найвищих навантаженнях.

GL-6. Робоча рідина з великим вмістом присадок для високошвидкісних гіпоїдних передач.

Додатково передбачено клас МТ-1 з підвищеним рівнем термічної стабільності для автобусів і потужних тягачів. Найбільш затребувані сьогодні трансмісійні масла GL-4 і GL-5 або змішаного типу.

Крім відповідності API, враховується в'язкість по SAE. Позначення цього параметра схоже з класифікацією моторних масел. Цифри в поєднанні з літерою W означають зимовий масло і відповідають певній температурі застигання. Цифрове позначення належить річному типу, а послідовне поєднання цифр і букви W вказує на всесезонний варіант. Останній тип набув більшого поширення, оскільки заміна трансмісійного масла після закінчення сезону багатьма визнається витратною і недоцільною.

 

Періодичність заміни

При визначенні періодичності заміни масла в механічній КПП враховується кілька факторів. Спочатку потрібно подивитися рекомендації виробника автомобіля. При цьому варто пам'ятати, що вони розроблені для нормальних умов експлуатації. У їх числі хороші дорожні умови, недопущення перевантаження, спокійний стиль водіння, помірний клімат, нормальна вологість. Зі зменшенням збігів з реальністю скорочується і інтервал заміни.

На ресурс залитого в КПП складу впливає його тип: мінеральне масло, напівсинтетика або синтетика. Мінеральне масло швидше за інших втрачає робочі властивості, синтетичне служить максимально довго. Але і воно з часом втрачає свої якості. Необхідно враховувати також пробіг і ступінь зносу агрегату.

Не забувайте періодично перевіряти стан трансмісійного масла. Якщо воно почорніло, присутні сліди механічних суспензій або піни, необхідність заміни очевидна.

 

Діагностика рівня масла

Перевірка рівня трансмісійного масла здійснюється за допомогою щупа. Його нижня частина забезпечена насічками і написами, які відповідають мінімальному і максимальному рівнях. Протріть чистим матеріалом щуп, вставте його до упору, після чого вийміть і визначте, до якої позначки доходить рідина. При мінімальному показнику приведіть рівень масла в норму.

У коробок деяких транспортних засобів масляний щуп не передбачений. У цих випадках треба відвернути пробку спеціального отвору. При нормальному рівні масло має здатися через різьбове з'єднання. У всіх випадках діагностика проводиться на рівній поверхні через кілька хвилин після зупинки двигуна.

Читайте інші наші новини

Професійна безкоштовна консультація.

Нашим фахівцям можна довіряти!

Кваліфіковані фахівці завжди допоможуть з вибором
Офіційний дистрибьютор в Україні
100% Оригінальна продукція
Швидка доставка по всій Україні
Підпишіться на розсилку , щоб першим отримувати
цікаві пропозиції, новини та знижки:
27 підписано

Замовити дзвінок

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб ваше користування сайтом було зручнішим.
Дізнатися більше про файли cookie та з Політикою використання cookies. Натискаючи ОК, ви погоджуєтесь з нею.