Трансмісійні рідини ATF - DEXRON II І III

Интересные новости из мира смазочных материалов

Трансмісійні рідини ATF - DEXRON II І III

Новость опубликована: 12.03.2021

Трансмісійні рідини ATF - DEXRON II І III

Автоматична коробка відрізняється від МКПП тим, що тут є електронне управління, а в якості виконавчого механізму передбачена гідравліка. Включення певної передачі забезпечується соленоїдами з електронікою, а також спеціальної робочої рідиною - Automatic Transmission Fluid, яка впливає на елементи вузлів. Цікаво, що перші автоматичні коробки передач були створені ще в 1980-х і до сих пір не зазнали кардинальних змін, хоча і проходять постійну модернізацію.

Специфікація GM - Dexron II і III

Трансмісійна змащення для АКПП виготовляється за специфікаціями компанії Дженерал Моторс. Втім, виробники АКПП також беруть до уваги ці нормативи.

Наприклад, в 80-х діяла специфікація Dexron IID. Відповідно до неї і проектувалися коробки передач - розраховувалися і конструювалися вузли, вибиралися матеріали, виходячи з того факту, що в основі буде мастило, 100% відповідає специфікації.

Трансмісії постійно вдосконалювалися з моменту свого створення, а отже, проводилися і нові матеріали. Стандарти ATF також поліпшувалися - замість Dexron IID випустили Dexron IIE, а в 1993 і її замінили Dexron III.

Відмінності між двома категоріями Dexron IIE і IID криються в показниках в'язкості при низькотемпературних експлуатаційних режимах. Виходить, що при робочій температурі різниці в мастилах для АКПП будуть практично неможливо розрізнити. Але Dexron IIE відрізняється збільшеною стабільністю властивостей протягом всього експлуатаційного періоду, оскільки має синтетичну основу, а ось Dexron IID - класична «мінералка».

Але на початку робочого процесу до моменту повного прогріву рідини відмінності будуть дуже і дуже істотні, оскільки в'язкість IID при -40 ° С дорівнює 45000 мПа * с, а IIE при тих же температурних параметрах - 20000 мПа * с. Виходить, що холодну коробку передач буде легше прокручувати з Dexron IIE.

Якщо ж порівнювати Dexron IID (E) і III, то стають очевидними відмінності у фрикційних характеристиках. Отже, рідини по-різному будуть впливати на роботу АКПП у всіх робочих режимах.

Як замінюються мастила Dexron II і III

При виборі рідин для заміни обов'язково орієнтуватися на вимоги виробників транспортних засобів та їх окремих вузлів. Якщо говорити в загальному, то існує 3 можливих шляхи:

• Dexron II на Dexron III, якщо у вузлі допускається збільшення присадок-модифікаторів, що знижують тертя. До цієї групи належать і АКПП Дженерал Моторс;

• Dexron III не замінить другого, якщо в обладнанні не можна знижувати коефіцієнт тертя, збільшуючи ступінь ефективності модифікаторів-присадок;

• Dexron IIE може замінити Dexron IID на АКПП будь-якого типу, оскільки властивості модифікаторів тут практично ідентичні.

Як на практиці вибрати робочу рідину по специфікації ATF

Різниця в низькотемпературних і фрикційних показниках, наявна в рідинах різних груп, стає очевидною в процесі експлуатації техніки. Наприклад, мастило групи Dexron IID не може використовуватися при екстремально низьких температурах, зате добре підходить для тих областей, де температура не знижується більше ніж -15 ° С. Якщо ж температура повітря падає до -30 ° С, то в якості робочої рідини потрібні Dexron IIE або III. В цьому випадку гарантується більш повну відповідність параметрів в'язкості для використання в низькотемпературних режимах. Навіть якщо АКПП створювалася під Dexron IID, в умовах низькотемпературної експлуатації її логічно замінити на Dexron IIE.

Сучасні авто практично завжди працюють на Dexron III, і виробники вузлів орієнтуються саме на цю робочу специфікацію. Якщо ж говорити про авто попередніх років випуску, то для них найбільш затребуваною виявляється специфікація Dexron IID. Пояснюється цей факт просто - Dexron IIE необхідний лише в районах з частими і сильними морозами, а автомобілів в цих кліматичних зонах не так і багато. У той же час випуск трансмісійних масел цієї категорії пов'язаний з відчутними фінансовими витратами, а тому виробникам простіше розділити випускаються автомобілі і вузли на дві категорії - для Dexron IID і Dexron III.

Якщо ж ви виберете мастило, яка не буде відповідати рекомендованим параметрам по специфікації ATF, то можливі всілякі неполадки в роботі АКПП. Вони будуть проявлятися як збільшення періоду, необхідного для перемикання передач, або як прослизання дисків. Можливі також і ривки при включенні передач. Збої і уповільнення дії АКПП виникають і з тієї причини, що робочий тиск рідини буде утворюватися довше. Спочатку експлуатації справної АКПП ці симптоми можуть бути не так помітні, але в процесі експлуатації будуть відчуватися все більше і більше.

Допускається також і змішування ATF. При цьому не варто виходити за межі рекомендацій, даних автовиробником. Дозволяється поєднання мінерального масла IID з синтетичним IIE.

Читайте другие наши новости

Профессиональная бесплатная консультация.

Нашим специалистам можно доверять!

Квалифицированные специалисты всегда помогут с выбором
Официальный дистрибьютор в Украине
100% Оригинальная продукция
Быстрая доставка по всей Украине
Подпишитесь на рассылку, чтобы первым получать
интересные предложения, новости и скидки:
13 подписано

Заказать звонок

Этот сайт использует файлы cookie, чтобы ваше пользование сайтом было удобнее.
Узнать больше о файлах cookie и с Политикой использования cookies. Нажимая ОК, вы соглашаетесь с ней.